چگونه یک کمپین جستجوگرها را شروع کنیم
آیا علاقه مند به شروع یک کمپین جستجوگرها هستید؟ برای موفقیت ، شما باید فاکتورهای زیادی را در نظر بگیرید ، اما ابتدا باید درک کنید که چگونه امروزه بهینه سازی موتور جستجو انجام می شود بسیار متفاوت از سال 2012 است.
RankBrain و رتبه بندی کلمات کلیدی
RankBrain الگوریتمی برای یادگیری ماشین (AI) است که Google از آن برای مرتب سازی نتایج جستجو استفاده می کند. این به Google کمک می کند تا سeriesالات جستجو را بهتر پردازش و درک کند و در عین حال در نتیجه نتایج به کاربران ، تجربه بهتری می دهد.
در روزهای گذشته ، 100٪ الگوریتم Google رمزگذاری دستی بود ، بنابراین وقتی آنها الگوریتم را به روز کردند ، برای همیشه تغییر یافت. با این حال ، مهندسان هنوز برخی از برنامه نویسی ها را در قسمت انتهایی کار انجام می دهند ، اما RankBrain الگوریتم موجود در پس زمینه را تغییر می دهد تا متناسب با نتیجه جستجوی هر شخص تنظیم شود. این بدان معنی است که الگوریتم Google همیشه در حال تغییر است.
وقتی صحبت از عوامل رتبه بندی می شود ، دیگر آنقدر سیاه و سفید نیست. هوش مصنوعی Google بسته به کلمه کلیدی مورد جستجو اهمیت پیوندهای پس زمینه ، محتوا ، اعتبار دامنه و غیره را کاهش یا کاهش می دهد. همچنین هدف کاربر فردی و نحوه تعامل وی با نتایج جستجو را بررسی می کند. به عنوان مثال ، اگر به نظر می رسد کاربر نتایج جدیدی را که RankBrain برای آنها انتخاب کرده دوست دارد ، الگوریتم برای آن شخص تغییر می کند ، در غیر این صورت به نسخه قدیمی بازمی گردد.
رتبه بندی و تحقیقات کلمات کلیدی به دلیل این الگوریتم به شدت تغییر کرده است. از آنجا که Google هدف کاربر را بیش از کلمات کلیدی می فهمد ، آنها در شناسایی مترادف خاص در اطراف کلمات کلیدی خاص مهارت دارند. اکنون کمتر به بهینه سازی برای کلمات کلیدی می پردازیم و اکنون بهینه سازی برای مفاهیم یا موضوعات خاص اهمیت بیشتری دارد.
به عنوان مثال ، اگر من یک وبلاگ در مورد “ابزارهای جستجوگرها” نوشتم ، زیرا هوش مصنوعی همه چیز راجع به قصد کاربر و اینکه چه واژگان دیگری به آن کلمه کلیدی تعلق دارند ، می دانم ، من شروع به رتبه بندی برای کلمات کلیدی مانند “نرم افزار SEO” و “ابزار تحقیق کلمات کلیدی” می کنم.
RankBrain هر روز کلمات کلیدی و مفاهیم جدیدی را یاد می گیرد. این باعث می شود نتایج جستجو بسیار کاربرپسندتر باشد ، و افراد را سریعتر به آنچه می خواهند برساند.
اکنون که آموخته اید که SEO در سال 2018 چیست ، اکنون می توانید با چند مرحله شروع به ایجاد یک کمپین SEO کنید.
مرحله 1: راه اندازی وب سایت فعلی خود را تجزیه و تحلیل کنید
قبل از شروع ، شما باید اطلاعات اولیه در مورد وب سایت خود را بدانید. در اینجا مواردی است که هنگام تجزیه و تحلیل تنظیمات باید به دنبال آنها باشید:
بستر وب سایت شما چیست؟ - شما باید بدانید که سایت شما مبتنی بر یک سیستم عامل مدرن است یا منسوخ شده. یک پلت فرم مدرن مانند HubSpot سریع ، ایمن و بهینه سازی آن بسیار آسان تر است. همچنین هنگام طراحی و ایجاد تغییرات کوچک در وب سایت ، انعطاف پذیری بیشتری دارد. اگر سیستم عامل شما قدیمی است ، من اکیداً پیشنهاد می کنم به HubSpot یا یک سیستم عامل مدرن دیگر مانند WordPress یا Marketo بروید. مهاجرت به سیستم عامل ها گاهی ارزان تر از پرداخت هزینه به شخصی برای بهینه سازی یک سیستم قدیمی و گیج کننده است.
آیا لازم است طرح فعلی خود را تغییر دهید؟ - تصمیم گیری در مورد اینکه آیا شما نیاز به تغییر طراحی وب سایت خود دارید یا خیر می تواند یک تصمیم سخت باشد. شما ممکن است کاملاً به طراحی فعلی خود وابسته باشید ، اما ممکن است کاربرپسندترین وب سایت با طراحی مناسب برای اهداف SEO نباشد. اگر در حال تغییر به یک سیستم عامل جدید هستید ، این می تواند یک فرآیند آسان باشد زیرا شما می توانید فقط آن را به یک موضوع جدید تغییر دهید و آن را به دلخواه خود تنظیم کنید.
اگر هر یک از این موارد وجود داشته باشد ، ضروری است که قبل از مرحله بهینه سازی از آنها مراقبت شود. اگر وب سایت شما ضعیف ، به روز و کاربر پسند نیست ، یک کمپین SEO تأثیر بسیار کمی دارد. برای موفقیت به موارد دیگری بیش از فقط یک کلمه کلیدی خوب و استراتژی بهینه سازی نیاز دارید.
مرحله 2: ایجاد موضوع و تحقیق در مورد کلمات کلیدی
همانطور که قبلاً گفته شد ، بسیار مهم است که ما به جای کلمات کلیدی ، درمورد موضوعات بهینه سازی کنیم. با این حال ، ما هنوز هم نیاز به تحقیق در مورد کلمات کلیدی داریم تا ببینیم که چه نوع کلمات کلیدی در آن موضوع خاص را نیز می خواهیم بهینه سازی کنیم.
اول از همه ، ما باید موضوعاتی را که می خواهیم برای کمپین تمرکز کنیم ارائه دهیم. ما این کار را در یک جلسه طوفان مغزی انجام می دهیم. هر تعداد از موضوعاتی را که فکر می کنید بنویسید. یک موضوع معمولاً فقط یک یا دو کلمه دارد ، مانند “بازاریابی دیجیتال” یا “درباره ما". برای شروع موارد زیر را از خود بپرسید:
مشتریان شما به دنبال چه هستند؟
چه محصولات / خدماتی را ارائه می دهید؟
می خواهید از چه پیامی عبور کنید؟
می خواهید درباره چه موضوعاتی بنویسید؟
در حال حاضر درباره چه موضوعاتی می نویسید؟
هنگامی که لیست را طوفان مغزی کردید ، سعی کنید آن را تا حد ممکن محدود کنید. موارد تکراری را با هم ترکیب کنید ، موارد بی ربط و ضروری را حذف کنید ، فقط آنچه را که مهمترین احساس می کنید انتخاب کنید. به خاطر داشته باشید که همیشه می توانید بعداً در جاده ها دوباره این مورد را مرور کنید.
پس از تصمیم گیری مباحث ، وقت آن است که درباره آنچه می خواهید وب سایت خود را بهینه کنید ، تحقیق کنید. ما برای این کار از SEMRush استفاده می کنیم ، اما ابزارهای زیادی مانند Moz یا Rank Tracker وجود دارد.
برای شروع این روند ، تمام کارهای خود را پیگیری کنید و تمام کلمات کلیدی مورد تحقیق خود را بر اساس موضوعات جدا کنید.
من با نگاهی به کلمات کلیدی که قبلاً برای آنها رتبه بندی کرده ایم شروع می کنم ، سپس به سراغ آنچه که رقبای ما برای چه رتبه بندی می شوند ، می روم. هنگامی که همه این موارد را در نظر گرفتم ، می توانیم با استفاده از ابزار خود با استفاده از ابزار جادویی کلمه کلیدی SEMRush ، برخی از ایده های اضافی را در آن موضوع تحقیق کنیم. شما یک کلمه کلیدی / موضوع را وارد می کنید ، و این به شما پیشنهاداتی می دهد.
وقتی تحقیق انجام شد ، دوست دارم کمی آنرا محدود کنم تا هر مبحث با حدود 7-10 کلمه کلیدی هدف مرتبط باشد. این یک قانون اساسی است که کلمات کلیدی با حجم جستجوی بالاتر را انتخاب کنید ، که قبلاً رتبه بندی خوبی برای آن داشته اید و امکان دستیابی به آن وجود دارد.
ما در حال حاضر مباحث خود را داریم که می خواهیم تمام محتوای خود را پایه گذاری کنیم و همچنین کلمات کلیدی موردنظر را برای بهینه سازی وب سایت در اختیار داریم.
مرحله 3: یک استراتژی محتوای ستونی ایجاد کنید
محتوا هسته اصلی یک وب سایت است و اگر یک استراتژی محتوا را به درستی اجرا نکنید ، ممکن است برخی از رتبه بندی های جدی موتور جستجو را از دست بدهید. دقیقاً مانند الگوریتم Google ، نحوه تولید محتوا برای سئو متفاوت از گذشته است.
هنگامی که موضوعات و کلمات کلیدی خود را انتخاب کردید ، انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی برای ایجاد استراتژی محتوا بسیار مهم است. این نوع کلمات کلیدی به عنوان عناوین مقاله وبلاگ یا برای آنچه که ما محتوای ستون می نامیم مورد استفاده قرار می گیرند. هر دوی این مطالب برای دستیابی به رتبه بندی بالاتر از بازدید و کلمات کلیدی دست به دست هم خواهند داد.
محتوای ستون (همچنین به عنوان محتوای 10 برابر نیز شناخته می شود) یک محتوای طولانی مدت در اطراف هر یک از موضوعات مشخص ما است. این صفحات می توانند کتابها یا راهنماهای بدون دروازه باشند و می توانند از طریق مطالب موجود یا قطعات محتوای تازه ایجاد شده ایجاد شوند تا همه به ما در رتبه بندی بالاتر کمک کنند. فکر این است که اگر ما این محتوای طولانی مدت را ایجاد کنیم ، احتمال اینکه کاربران درگیر شوند ، مدت بیشتری در سایت بمانند و موارد بیشتری را که می خواهند دریافت کنند.
برای پشتیبانی از این قطعات محتوای ستون ، می خواهیم خوشه های موضوعی ایجاد کنیم. ما برای نوشتن مقالات مربوط به وبلاگ که به این محتوا اشاره دارند ، از کلمات کلیدی دم بلند استفاده خواهیم کرد ، مانند موارد زیر:
خوشه های موضوع
با پیوند دادن به محتوا ، ما به Google می گوییم که این صفحه و مقالات پیرامون آن برای وب سایت ما حیاتی هستند و دقیقاً توضیح می دهند که چه کاری برای کاربران خود انجام می دهیم و آنچه را به آنها ارائه می دهیم. این در نهایت به رتبه بندی وب سایت و بازدید بیشتر کمک خواهد کرد.
مرحله 4: حسابرسی SEO را انجام دهید
حسابرسی SEO شروع کارزار است ، و به همین ترتیب ، درک چگونگی انجام حسابرسی SEO مهم است. حسابرسی سایت به شما کمک می کند تا مناطقی را که نیاز به بهبود در مورد SEO داخلی دارند بهبود بخشد ، اما همچنین می تواند نقاط قوت و ضعف SEO خارج از صفحه شما را تعیین کند. با SEMRush ، تمام نیازهای ما برای انجام ممیزی SEO را داریم. با این وجود می توانید از ابزارهایی مانند Moz یا ahrefs نیز استفاده کنید.
هر کس به طور متفاوتی حسابرسی SEO را انجام می دهد ، اما ما ترکیبی از بهینه سازی در محل و ارزیابی فنی را ترکیب می کند.
مرحله حسابرسی 1 - موجودی صفحه را دریافت کنید
ما در اینجا برای به دست آوردن یک فهرست از کلیه URL های صفحه ، عنوان های متا فعلی و توضیحات متا استفاده خواهیم کرد. این به ما امکان می دهد که از نقطه نظر بهینه سازی اولیه ببینیم که با چه چیزی کار می کنیم. ما باید ببینیم که آیا URL ها هنگام جستجوی Google در سایت منطقی هستند یا خیر و آیا آنها به دنبال بهترین روش ها هستند. علاوه بر این ، ما می خواهیم ببینیم برای شروع بهینه سازی ، چه عناوین و توصیف های متایی را برای بهینه سازی دقیقاً خاموش نیاز داریم.
مرحله حسابرسی 2 - به موارد دسترسی نگاه کنید
نگاهی خواهم انداخت به برخی از موارد دسترسی که در وب سایت وجود دارد و اینکه آیا نیاز به رسیدگی دارند یا خیر. برای این بخش از حسابرسی ، ما از Google Search Console استفاده خواهیم کرد. این ابزار رایگان است و لیستی از خطاهای فنی مداوم را که در وب سایت شما وجود دارد ، ایجاد می کند.
حسابرسی کنسول Google Serch
اولین چیزی که ما به آن نگاه می کنیم فایل Robots.txt است. در صورت داشتن هرگونه پرونده ای در سایت خود ، داشتن این پرونده مهم است ، اما از جستجوی آن توسط موتورهای جستجو خودداری کنید. این می تواند از محتوای تکراری جلوگیری کند. از طرف دیگر ، باید آن را بررسی کنید تا اطمینان حاصل کند که مانع دیده شدن هیچ صفحه مهمی نمی شود. Google Search Console به شما اطلاع می دهد که آیا خطاهایی از این دست وجود دارد و نحوه رفع آنها.
علاوه بر این ، ما به نقشه سایت نگاه می کنیم. این یک فایل پیوست شده به ریشه وب سایت شما (www.example.com/sitemap.xml) است که یک نقشه راه برای موتورهای جستجو برای دنبال کردن و جستجوی سایت شما است. ما از این نقشه های سایت برای ارسال آنها به Google Search Console استفاده می کنیم تا به Google اطلاع دهد چگونه می تواند وب سایت شما را جستجو کند.
این وظیفه شماست که حتما نقشه سایت خود را پیدا کرده و آن را به Google ارسال کنید. پس از ارسال ، به طور مداوم آن را کنترل کرده و در صورت وجود هرگونه مشکل و نحوه رفع آنها ، به شما اطلاع می دهد.
در آخر ، ما به 404 خطایی که در یک وب سایت وجود دارد نگاه می کنیم. اگر موتورهای جستجو و کاربران نتوانند به محتوای سایت شما دسترسی پیدا کنند ، مرورگر خطای 404 را برمی گرداند. به دلایل مختلف کاربران با این خطا روبرو می شوند. ممکن است صفحه ای از آنها علامت گذاری شده باشد که دیگر زنده نباشد یا URL نادرستی را در نوار جستجو وارد کرده باشند. این خطاها سپس در Google Search Console ذخیره می شوند و برای تجربه بهتر کاربر باید به صفحه صحیح هدایت شوند.
اگر به تازگی Search Console خود را تنظیم کرده باشید ، داده ها بلافاصله وارد نمی شوند ، بنابراین باید منتظر بمانید. مدتی طول می کشد تا بتواند خطاهای 404 را برای آنها جمع کند.
علاوه بر این ، نحوه ایجاد تغییر مسیرها به نوع وب سایت شما بستگی دارد. در مرحله 1 ، شما فهمیدید که وب سایت شما کجاست. اکنون ، شما باید در مورد چگونگی اجرای تغییر مسیر 301 برای رفع این خطاهای 404 تحقیق کنید.
مرحله حسابرسی 3 - بررسی اجمالی بهینه سازی در محل
برای ارزیابی بهینه سازی در سایت ، وب سایت خود را از طریق یکی از ابزارهای جستجوگرها در همه موارد که قبلاً ذکر کردم ، اجرا خواهید کرد. این ابزار به شما کمک می کند خطاهای بهینه سازی موجود در وب سایت را تعیین کنید. از جمله متن متن موجود ، موارد Meta Title ، مشکلات Meta Description ، مشکلات ساختار URL و غیره
اطمینان حاصل کنید که از تمام مواردی که در این حسابرسی تعیین کرده اید ، اطمینان حاصل کنید که در کل مراحل بهینه سازی در محل برطرف می شوند.
مرحله 5: اهداف خود را تعریف و پیگیری کنید
قبل از شروع اجرای هرگونه استراتژی سئو ، تعیین اهداف و چگونگی ردیابی آنها مهم است. اگر متوجه نشوید که موفقیت شرکت شما چگونه به نظر می رسد ، پس راهی ندارید که بگویید آن استراتژی که تنظیم کرده اید م workedثر بوده است یا خیر.
اولین فکر شما این است که این یک پاسخ آسان است ، فقط رتبه بندی کلمات کلیدی را دنبال کنید. این نقص دارد و نباید به این طریق موفقیت را بسنجید. هر نتیجه جستجو در مرورگر هر کاربر متفاوت است. این به این دلیل است که هر شخص به طور روزانه بدنبال چیز دیگری می گردد. Google تاریخچه جستجوی آنها را پیگیری می کند و بهترین نتایج را بر اساس آنچه جستجوها به آنها می گوید ، به آنها می دهد. این به بحث قبلی ما درباره RankBrain برمی گردد.
بهترین نوع کار برای اندازه گیری ، همان کاری است که افراد پس از رسیدن به وب سایت شما انجام می دهند. با ردیابی رفتار کاربر به شما اطلاع داده می شود که آیا افراد از وب سایت شما بازدید می کنند یا خیر و آیا از محتوای شما لذت می برند یا خیر. شما با مشاهده بازدید از وب سایت ، نرخ گزاف گویی و میزان تعامل ، این مورد را تفسیر خواهید کرد. ابزاری برای ردیابی مانند Google Analytics به شما کمک می کند معنی همه اینها را بفهمید.
علاوه بر داده های Google Analytics ، بستر بازاریابی HubSpot اکنون به شما فرصتی می دهد تا تجزیه و تحلیل مربوط به یک خوشه موضوع را ردیابی کنید. هنگامی که شروع به اجرای آن می کنید می توانید عملکرد استراتژی ستون خود را ببینید.
https://www.revenueriver.co/thecuttingedge/how-do-you-start-an-seo-campaign