آموزش یادداشت برداری بهتر به دانشجویان
چرا یادداشت برداری برای دانشجویان شما مهم است؟ مطالعات نشان می دهد که یادداشت برداری به دانش آموزان کمک می کند تا توجه را متمرکز کنند ، شرح مفصل تری از ایده ها را ترویج می کند و تلاش برای ارتباط ایده ها و سازماندهی مطالب را تشویق می کند. به طور خلاصه ، یادداشت برداری به دانش آموزان کمک می کند تا اطلاعات را به صورت عمیق تری پردازش کنند.
به عنوان یک مربی ، می توانید کارهای مختلفی انجام دهید تا به دانش آموزان خود کمک کنید یادداشت های خود را به طور موثرتری استفاده کنند. در اینجا چند نکته وجود دارد:
سخنرانی خود را مشخص کنید. از نظر شفاهی و بصری در سازماندهی سخنرانی خود آشکار باشید. به عنوان مثال ، رئوس مطالب سخنرانی خود را روی صفحه بنویسید. دوم ، از آنجا که مطالعات نشان می دهد دانش آموزان معمولاً آنچه مدرس نوشته است را ضبط می کنند ، در استفاده شما از صفحه یا شفافیت تبعیض قائل می شوند. سوم ، در طول سخنرانی ، برای برجسته کردن تغییر در موضوع ، به طرح کلی خود مراجعه کنید. در آخر ، از عبارات سیگنالینگ و عبارات انتقال مانند “این مهم است” ، “می خواهید به خاطر بسپارید” ، “اینها از سه طریق مهم متفاوت هستند” ، “نکته دوم این است که” یا “بعدی ، …” استفاده کنید.
از یک چارچوب استفاده کنید. در صورت متناسب بودن با موضوع خود ، به دانشجویان چارچوب یا برنامه ای برای نحوه سازماندهی اطلاعات بدهید. بیشتر اطلاعات را می توان در یکی از دو چارچوب سازماندهی کرد: توالی یا طبقه بندی. از توالی برای توضیح تغییر ، تأثیر یا مراحل استفاده می شود.
به عنوان مثال ، اگر در حال ارائه اطلاعاتی هستید که زمان ، مکان یا فرآیندی را نشان می دهد ، به احتمال زیاد یک توالی است. “مراحل توسعه” فرایندی را نشان می دهد که می تواند با پیکان نشان داده شود. به عنوان مثال: نوزادی —-> کودکی —-> نوجوانی —-> بزرگسالی جوان
منبع: https://www.rathgraphic.com/sarresid-tabrik.html
به دانش آموزان بگویید چه چیزی را ضبط کنند. آیا آنها باید مثالها ، نمونه مشکلات ، س questionsالهای بحث شده در کلاس را ثبت کنند؟ در مورد توضیحات مثال ها و راه حل مشکلات چطور؟ آیا ثبت اسامی ، تاریخ و تحقیقات ذکر شده ضروری است؟ پاسخ این گونه سالات از دوره های دیگر متفاوت است. شما می توانید با ارائه دستورالعمل های صریح ، حداقل در چند کلاس اول ، درمورد اینکه چه چیزی در یادداشت های کلاس بگنجانید ، به دانش آموزان کمک کنید.
دانش آموزان را به فکر بیندازید. هر از چند گاهی مکث کنید و از آنها بخواهید آنچه را که در یادداشت های خود نوشته اند ، نقل قول کنند - تعاریف را دوباره بنویسند ، روابط را دوباره بیان کنند ، و مثال هایی را بازگو کنند. به آنها اصرار کنید که از کلمات خودشان استفاده کنند. پیشنهاد کنید که آنها یادداشت های خود را برای دانشجویی که در آن نزدیکی است ، توضیح دهند. آنها از آنها می خواهند که توضیحات خود را در یادداشت های خود بنویسند.
برای اینکه دانش آموزان یادداشت هایشان را شرح و بسط دهند (و درکشان) ، از آنها بخواهید که جمله هایی را بنویسند: “نمونه دیگری از این ممکن است …". “آخرین باری که چنین مشکلی دیدم این بود …"؛ “یادم می آید که در مورد این موضوع با … صحبت کردم. “این اطلاعات ممکن است دلیل …
دانش آموزان را برای یادداشت برداری بهتر یادداشت کنید. درباره یادداشت های دانش آموزان بازخورد دهید. گاهی اوقات نسخه خود را از یادداشت های سخنرانی بعد از کلاس پخش کنید ، تا دانش آموزان بتوانند یادداشت های خود را با یادداشت های شما مقایسه کنند. توجه: فقط مطمئن باشید که سخنرانی شما با یادداشت هایی که به آنها می دهید مطابقت دارد!
هنگامی که با دانشجویانی که در دوره شما مشکلی دارند ملاقات می کنید ، از آنها بخواهید که سخنرانی های خود را بیاورند. یادداشت های ضعیف (یا بدون یادداشت ها) ممکن است منشا بسیاری از مشکلات آنها باشد. بسیاری از اساتید همچنین به دانشجویان مشكل توصیه می كنند كه مجدداً یادداشت های خود را كپی كنند و در این ترتیب آنها را سازماندهی كرده ، با استفاده از متن جاهای خالی را پر كنند و نكاتی را كه به طور كامل درک نشده اند و نیاز به مطالعه اضافی دارند ، از بین ببرند.
وقت خود را برای یادداشت برداری در کلاس اختصاص دهید. به یاد داشته باشید: شما از یادداشت برداری به عنوان وسیله ای برای تشویق دانش آموزان برای تفکر عمیق تر درباره محتوای سخنرانی استفاده می کنید.