نحوه گرفتن یادداشت های جلسه: یک راهنمای جامع
یادداشت برداری در جلسه یک مهارت دست کم گرفته شده است که می تواند عملکرد شغلی شما را با شلیک طولانی تقویت کرده و مهارت های نرم مانند سازماندهی ، گوش دادن فعال و نوآوری را در آینده افزایش دهد.
به همین دلیل تعجب آور است که بسیاری از مردم اصلاً یادداشت برداری نمی کنند ، که یادآوری جزئیات مهم را دشوار می کند. دیگران یادداشت برداری می کنند اما کار بدی انجام می دهند. اغلب ، یا آنها نمی توانند همزمان گوش دهند و یادداشت برداری کنند ، یا اطلاعات بی ربط را یادداشت می کنند.
خواه یک جلسه بزرگ طوفان فکری باشد ، مصاحبه با مشتری یا جلساتی با تیم شما ، یادداشت های جلسه به شما کمک می کند جزئیات بیشتری را به خاطر بسپارید - و کار خود را بهتر انجام دهید.
با توجه به احساسی که اکثر ما نسبت به جلسات داریم ، معامله بدی نیست.
1. یادداشت برداری جلسه را قبل از جلسه شروع کنید.
به نظر دیوانه می رسد ، ما می دانیم.
جلسات به اندازه کافی طولانی هستند و ایده صرف وقت بیشتر برای فکر کردن در مورد آنها چندان جذاب نیست.
با این حال ، آمادگی به شما کمک می کند تا از اینجا خارج شوید ، به خصوص اگر تجربه یادداشت برداری را ندارید (یا در هنگام جلسه می خواهید اطلاعات غلط را پایین بیاورید).
قبل از شروع ، هدف جلسه را مشخص کنید. آنچه در مورد جلسه است و نتیجه مطلوب را تعیین کنید.
از آنجا ، رئوس مطالبی را طراحی کنید که شامل جزئیاتی مانند:
تاریخ و زمان جلسه
هدف جلسه
چه کسی در این بحث نقش دارد
چه چیزی باید محقق شود
س questionsالاتی که باید پاسخ داده شوند
موارد اقدام و مراحل بعدی
مهلت ها و نقاط عطف
به خاطر داشته باشید ، یک جلسه غیر رسمی با یک دستور کار رسمی برگزار نخواهد شد.
در این صورت ، کافی است از شخصی که جلسه را تعیین می کند چند س askال بپرسید که به شما در شناسایی هدف و نتیجه مطلوب بحث کمک می کند.
در این شرایط ، ما توصیه می کنیم با ایجاد طرح کلی خود در اطراف هدف اصلی و تهیه لیستی از سوالات ، آماده شوید. به این ترتیب ، ایده ای راجع به آنچه باید گوش دهید ، خواهید داشت.
2. نگران ضبط هر کلمه نباشید.
به روزهای مدرسه خود فکر کنید. به یاد دارید سعی کردید هر کلمه ای را که معلم جبر شما گفت ، یادداشت کنید ، به این امید که بتوانید هر چیزی را که در آزمون است ، ضبط کنید؟ همگام بودن و گوش دادن همزمان سخت بود.
در حالی که بسیاری از افراد در طول جلسات بسیار کم می نویسند ، تلاش برای نوشتن هر کلمه به همان اندازه بی نتیجه است.
برای افزایش کارایی ، یادداشت های خود را به بخشهای زیر تقسیم کنید:
مسائل
تصمیمات
موارد اقدام
سوالات
سعی کنید جملات را کوتاه نگه دارید ، فقط کلمات کلیدی ، تصمیمات و تکالیف را یادداشت کنید.
برای جلسات رسمی تر یا مواردی که شما یادداشت بردار تعیین شده هستید ، استفاده از برخی تغییرات در روند صورتجلسه را در نظر بگیرید ، که اساساً یک ثبت ملموس از همه آنچه در یک جلسه اتفاق افتاده است.
در حالی که صورت جلسه ها موضوع دیگری است ، بخش عمده ای از آن استراتژی گرفتن مهمترین اطلاعات است.
3. یادداشت های جلسه باید به آنچه بعدی می آید متمرکز شود.
شاید بتوان گفت که گرفتن موارد اقدام مهمترین دلیل برای یادداشت برداری است - دلیل اینکه این جلسه اصلاً اتفاق می افتد.
حتماً همه موارد ، تصمیمات و توصیه های قابل اجرا را یادداشت کنید - و آنها را در کلمات خود خلاصه کنید تا درک خود را از آنچه قرار است بعد اتفاق بیفتد تقویت کنید.
موارد را به جای ظهور ، بعد از جلسه که زمان شروع به خراب شدن حافظه شما است ، موارد را ضبط کنید. این اطمینان می دهد که دقیق ترین اطلاعات را به دست می آورید.
4. سازماندهی به سمت عمل.
یادداشت برداری به تنهایی به شما در حفظ اطلاعات یا به خاطر سپردن تاریخ موعد کمک نمی کند. شما باید از این اطلاعات بازدید مجدد کنید تا بیشترین ارزش را از آن ببرید.
یکی از سخت ترین قسمت های یادداشت برداری ، منظم ماندن است. بنابراین ، پس از جلسه ، یادداشت های خود را به CRM خود اضافه کنید و موارد عملیاتی را با یادآوری ، تاریخ سررسید و همه موارد به کارهایی تبدیل کنید.
به عنوان مثال در Copper ، همه این کارها در عرض چند ثانیه انجام می شود ، زیرا با G Suite تلفیق شده است - شما می توانید رویدادها و یادآوری های GCal ، مخاطبین ، وظایف و یادداشت های Gmail را در یک مکان ایجاد و به روز کنید.
همانطور که در اینجا مشاهده می کنید ، دارندگان وظایف می توانند کارهای ویژه ای را به اعضای تیم اختصاص دهند که این امر باعث می شود همه افراد پس از جلسه پاسخگو باشند:
وظایف در crm مس
نکته مثبت: اگر یادداشت های فروش می گیرید یا باید حساب کاربری مشتری خود را به روز کنید ، مطمئن شوید که این موارد ASAP به سیستم وارد شوید
منبع یادداشت هیوا: http://www.rathgraphic.com/sarresid-hiva.html
5- یک استراتژی حفظ پیدا کنید که برای شما مناسب باشد.
چه یک برجسته کننده مزمن باشید و چه معتقد به ضبط کلمات به کلمه کلمه ، یک خبر بد - این استراتژی ها خیلی خوب کار نمی کنند.
یکی از مهمترین مواردی که باید در مورد یادداشت برداری درک کنید ، این است که اگر می خواهید حافظه خود را بهبود بخشید یا مفاهیم جدید را درک کنید ، باید تلاش فعالی داشته باشید.
در سال 1895 ، هرمان ابینگهاوس ، روانشناس آلمانی ، آزمایش حافظه و یادآوری را آغاز کرد - توسعه منحنی فراموشی ، که نشان دهنده سرعت ما در از دست دادن اطلاعات جدید در صورت عدم وجود استراتژی حفظ است:
منحنی فراموش کردن برای یادداشت ها
همانطور که در منحنی فراموشی مشاهده می کنید ، رمز ماندگاری طولانی مدت در تکرار نهفته است. روش یادداشت برداری مورد نظر شما به هر روش که باشد ، می خواهید مطمئن شوید که بلافاصله پس از جلسه یادداشت ها را مرور می کنید تا بحث مورد بحث را تقویت کنید.
از هنر خط نویسی به سبک قدیمی استفاده کنید.
بسیار خوب ، ما می خواهیم شرط ببندیم که شما زمان زیادی را صرف چسباندن به رایانه خود می کنید. همه ما حال ، خوب یا بد ما در وب زندگی می کنیم.
هنوز هم ممکن است بخواهید نوت بوک دیجیتال خود را هر از گاهی با یک آنالوگ عوض کنید - تحقیقات نشان داده است که یادداشت برداری از طریق لپ تاپ ممکن است سریع باشد ، اما همیشه موثرترین روش نیست.
بنابراین ، چه زمانی باید با دست بنویسید؟
طبق یک مطالعه مشترک بین UCLA و پرینستون در سال 2014 ، یادداشت گذاران آنالوگ از یک سخنرانی (یا جلسه) با درک مفهومی قوی تر از کسانی که از لپ تاپ خود استفاده می کنند دور می شوند.
اگر هدف از یادداشت برداری در این جلسه تهیه رکورد مکتوب برای همه پس از آن است ، تایپ کردن راهی است که باید طی کنید. با این حال ، اگر یادداشت ها برای استفاده شخصی است یا ایده های بزرگ را پوشش می دهد ، قلم و لنت را به اتاق کنفرانس بیاورید.
نوشتن با دست ، یادآورندگان را به گوش دادن و تقطیر در یک زمان مجبور می کند ، زیرا به هیچ وجه نمی توانید هر کلمه ای را ضبط کنید. این بدان معنی است که شما در حال تجزیه و تحلیل محتوا هستید - که باعث حفظ می شود.
در اینجا برخی از تکنیک های یادداشت برداری وجود دارد که به شما کمک می کند تمام اتفاقات جلسه را پیگیری کنید.
1. سیستم یادداشت برداری کرنل
در اینجا می توانید با جزئیات بیشتر بخوانید ، اما سیستم یادداشت برداری کورنل روشی محبوب است که در آن یادداشت بردار یادداشت های اصلی را در سمت راست کاغذ می اندازد و نقاط اصلی و عوارض را در سمت چپ ثبت می کند.
در پایین هر صفحه ، خلاصه ای از یادداشت های خود بنویسید. این فقط باید در مورد یک یا دو جمله باشد.
مزیت اصلی روش کرنل این است که به شما امکان می دهد از همان ابتدا یادداشت های خود را به درستی ساختار دهید. علاوه بر این ، این روش به شما امکان می دهد تا موضوع خاص را دریافت کنید ، بنابراین هر نکته ای که یادداشت می کنید دارای زمینه است.
سیستم کورنل همچنین شامل مفهومی به نام The Five Rs است که (چه روش نوشتاری خطی را دوست دارید یا نه) ارزش آن را دارد که در استراتژی حفظ خود اعمال کنید زیرا به شما کمک می کند شنونده ای فعال باشید و مفاهیم پوشش داده شده در طول بحث را تقویت می کند. .
پنج RS:
ثبت: مفاهیم کلیدی ، حقایق را یادداشت کنید.
کاهش: بعد از جلسه ، اطلاعات ضبط شده را در کلمات کلیدی و سوالات خلاصه کنید.
بازخوانی: آنچه را که از زبان خودتان ضبط شده است تکرار یا دوباره بنویسید.
انعکاس: چگونه با این اطلاعات کار خواهید کرد و نظرات شما چیست؟
مرور: یادداشت ها را در همان روز مرور کنید و برای حفظ طولانی مدت مجدداً آنها را مرور کنید.
شما بیشتر از کپی کردن اطلاعات کار می کنید. شما آن را جمع بندی کنید ، آن را با کلمات خود تکرار کنید ، سپس یادداشت های خود را به روش عملی اعمال کنید.
در اینجا یک صفحه یادداشت کرنل به نظر می رسد:
نت های کرنل
چه زمانی روش کرنل را امتحان کنید:
این روش برای شرایطی که بعداً باید اطلاعات را با دیگران به اشتراک بگذارید یا جلساتی که مفاهیم مفصلی را در بر می گیرند ، بهترین نتیجه را می دهد.
2. ربع
این رویکرد یادداشت برداری یک نسخه ساده از روش کرنل است و طبق گزارشات مورد علاقه بیل گیتس است.
ایده بسیار ساده است - یک ورق کاغذ بگیرید و آن را به چهار قسمت با برچسب های زیر تقسیم کنید:
س Quesالات: س Anyالاتی که در طول جلسه به ذهن شما خطور می کند. قبل از عزیمت حتماً پاسخی دریافت کنید.
یادداشت ها: هر چیزی که در طول بحث به ذهن شما خطور کند. یادداشت ها لزوما موارد عملی نیستند. آنها ممکن است فقط بینشی باشند که به ذهن شما خطور می کنند.
کارهای شخصی: مهلت ها ، پروژه ها و نقاط عطفی که شما مسئول تحویل آن هستید.
اختصاص دادن به دیگران: اطلاعاتی که برای انتقال به دیگران نیاز دارید. این ممکن است شامل وظایفی باشد که شما به گزارش های مستقیم خود یا یک پیمانکار خارجی اختصاص می دهید.
در طول جلسه ، هنگام دریافت اطلاعات یا فکر کردن به ایده های جدید ، یادداشت ها را به چهارم مربوطه آنها اضافه کنید.
فایده این کار این است که شما جلسه را با مجموعه ای از یادداشت های از قبل سازمان یافته (یا حداقل دسته بندی شده) ترک خواهید کرد ، در نتیجه صرفه جویی در تلاش برای مرتب کردن موارد اقدام و س questionsالات بعدا.
چه موقع یادداشت های ربع را بگیرید
این روش برای به روزرسانی ها و جلسات تیمی که هدف اصلی آنها پیگیری تکالیف یا پیگیری هایی است که نمی خواهید فراموش کنید ، بهترین عملکرد را دارد.