روش نقشه برداری یادداشت برداری
روش نگاشت یادداشت برداری به ویژه هنگامی که مطالب سخنرانی شدید باشد بسیار خوب عمل می کند. دانش آموزان می توانند از روش یادداشت برداری نقشه برداری ذهن برای تنظیم نکات کلیدی و هضم آسان تمام اطلاعات ارائه شده به آنها استفاده کنند. دانش آموزان باید از روش های یادداشت برداری سنتی همراه با تکنیک نگاشت نگاشت استفاده کنند زیرا نوشتن اطلاعات دو بار به آنها کمک می کند تا مطالب مطالعه را حفظ کنند. آنها می توانند ابتدا یادداشت ها را بنویسند و سپس در صفحه ای جداگانه نقشه ای را برای یادداشت ها ایجاد کنند. دانش آموزان را تشویق کنید تا به طور مداوم روش نقشه برداری را تمرین کنند. توجه داشته باشید که با ایجاد نقشه در ابتدا به طور طبیعی به همه نمی رسد ، بنابراین تمرین ضروری است.
کپی رایگان خود را از
“7 راز افزایش درجه”
نام خود را وارد نمایید
آدرس ایمیل خود را وارد کنید
من یک هستم:
دانشجو در دانشگاه
حریم خصوصی شما محافظت می شود بدون هرزنامه اشتراک را در هر زمان لغو کنید.
روش نقشه برداری ذهن ، دانش آموزان را ملزم می کند تا با ایجاد یک نقشه منطقی که واقعیت ها ، ایده ها و اطلاعات را سازمان می دهد ، از مهارت های تفکر انتقادی خود استفاده کنند. دانش آموزان هر واقعیت را روی کاغذ می نویسند و با استفاده از فلش برخی از واقعیت ها را به هم پیوند می دهند. به عنوان مثال ایده اصلی در بالای صفحه ظاهر می شود و فلش ها به ایده های دیگر منتهی می شوند. برای دانشجویان آناتومی انسان ، ممکن است کلمه “سیستم های بدن انسان” در بالای صفحه با فلشهایی که به هر نوع سیستم بدن منجر می شود مانند سیستم قلبی عروقی ، سیستم گردش خون ، اسکلت ، سیستم عصبی ، سیستم تولید مثل و سایر سیستم ها درون بدن انسان نگاشت یادداشت ها توالی منطقی اطلاعاتی را ایجاد می کند که همه با هم ارتباط برقرار می کنند.
روش یادداشت برداری نقشه برای دانش آموزان دوره راهنمایی ، دبیرستان و دانشگاه خوب است. بسیاری از دانش آموزان هنگام استفاده از یادداشت برداری از روش نگاشت ، اطلاعات را بهتر حفظ می کنند زیرا باعث ایجاد تصویری تصویری در ذهن می شود. دانش آموزان یادگیرنده های شنیداری ، بینایی یا لمسی هستند. سبک های یادگیری دیگری نیز وجود دارد ، اما سه نوع اصلی شامل درک بصری ، گوش دادن و اقدام است.
مشاهده اطلاعات در قالب های خاص برای فراگیران بصری بسیار مفید است ، اما بسیاری از دانش آموزان هنگامی که روش های دیگر را با روش نگاشت ترکیب می کنند ، بهتر می آموزند. یادداشت برداری و سایر استراتژی های یادگیری ، تجربه ای کاملاً خوب به دانشجویان می دهد. دانش آموزان همچنین با مشاهده اطلاعات هنگام بلند خواندن اطلاعات ، بیشترین سود را می برند زیرا این اقدامات هم حس شنوایی و هم بینایی را تحریک می کنند. این روش استفاده از یادداشت نگاشت را حتی بیشتر مثر می کند. دانش آموزان هنگامی که در یادگیری خود مشارکت فعال دارند ، به احتمال زیاد اطلاعات و ایده ها را به خاطر می سپارند.
نوشتن یادداشت ها همچنین باعث تحریک فعالیت مغز می شود ، بنابراین دانش آموزان خود را به استفاده از روش نقشه برداری تشویق کنید. توجه به همه اشکال یک عادت ضروری در مطالعه است که موفقیت را پرورش می دهد. برخی از دانش آموزان دریافتند که ایجاد یادداشت های نگاشت ذهنی نمودار آنها آسان تر است پس از اینکه یادداشت ها را به شکل سنتی تر یادداشت کردند. در طول سخنرانی معلمان اطلاعات زیادی را به یک باره ارائه می دهند ، بنابراین دانش آموزان باید سریع یادداشت بسازند و سپس با روش یادداشت برداری نقشه برداری یادداشت های بیشتری ایجاد کنند.
دانش آموزان را تشویق کنید تا از یادداشت های نقشه برداری خود برای ایجاد کارت های فلش نیز استفاده کنند. این مرحله اضافی به موثرتر کردن روش نقشه برداری ذهن کمک می کند. دانش آموزان به احتمال زیاد اطلاعاتی را که به طور مداوم به طرق مختلف می خوانند ، می نویسند و تلاوت می کنند ، به خاطر می آورند. استفاده از فلش کارت های رمزگذاری شده رنگی برای روش نقشه برداری ذهن می تواند به دانش آموزان کمک کند تا موضوعات یا اطلاعات خاصی را با رنگ های خاص شناسایی کنند. رنگ ها نشانه های بصری اضافی ایجاد می کنند تا به تحریک حافظه کمک کنند.
هنگام استفاده از روش نگاشت یادداشت برداری ، از رنگ ها نیز باید به عنوان ابزاری اضافی استفاده شود. دانش آموزان می توانند عبارت بالای یادداشت را به رنگ سیاه بنویسند و سپس از رنگهای مختلف برای سیستمهای بدن انسان که به عبارت اصلی متصل می شوند استفاده کنند. نقشه رنگارنگ در پایین صفحه گسترش می یابد زیرا دانش آموزان همچنین اطلاعات مربوط به هر ایده یا واقعیت اصلی را با نقاط گلوله ای در زیر هر عبارت وارد می کنند. یادداشت برداری روش نقشه برداری شبیه کلاژ اطلاعات است. خط کشیدن بر مهمترین واقعیتها نیز هنگام ایجاد یادداشت های نقشه برداری ذهن بسیار حیاتی است.
به طور کلی ، روش نقشه برداری یادداشت برداری برای اکثر دانش آموزان دوره راهنمایی که وقت خود را برای ایجاد نقشه های دقیق اختصاص می دهند ، به خوبی کار می کند. دانش آموزان در روش نگاشت یادداشت برداری با تمرین بهتر می شوند. در زمان نقشه ها به شرطی که دانش آموزان برای یادداشت برداری خود تلاش کنند ، به طور طبیعی دقیق تر و دقیق تر به نظر می رسند.